|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Förskräckliga bilder! Vi vet att de som kör Vincent har god smak och bra omdöme. Därför kan det kanske vara intressant att studera vad de som totalt saknar dessa egenheter bygger för hojar.
Känner Du obehag redan efter att ha tittat på första bilden så bör Du avbryta och gå tillbaka till tidigare sidor.
|
Tillbaka till Galleriet
|
Horrible pictures. We do know that Vincent riders have good taste and a good judgement. Therefore it could be interesting to check out what happens when people with total lack of these characteristics are at work.
If you should experience feelings of severe discomfort already when you look at the first picture, you are recommended to cut short your visit and make a safe return to previous pages!
|
Back to the Gallery
|
|
|
|
|
Den klubbmedlem som vågar anlända till en Vincent-träff på något i den här stilen riskerar uteslutning.
|
Any club member arriving to a Vincent Club Meet on a bike like this will be suspended from the club
|
|
|
|
|
|
Trendhoj i Japan, troligen bara byggd för att retas.....
A trendy Japanese bike? Probably built mostly to upset people ...
|
Droger och hojbygge hör inte ihop. Eller kan det finnas någon annan förklaring?
Drugs and bike design don't go well together. Or is there any other explanation?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En snöskotermotor med variatordrift kan ge häftigt acc. Men vad hjälper det vid rödljuset om alla bredvid skrattat ihjäl sig innan det blir grönt? Gissar att den inte är speciellt underbar att köra när det svänger höger.
A snow mobile engine with a variomatic transmission might just be the idea to beat others at the red light. Unless of course they have laughed themselves to death before the light turns green! And there just might be a problem or two making a right turn with this design...
|
|
|
|
|
|
Om Du vill ha en bil, köp en bil !
If you yearn for a car, why not go and buy a car?
|
En grillad korv smakar alltid bra, men inte om det är Du som är korven.
Grilled BBQ is always right! Unless YOU are the BBQ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De som kör Guldvingar brukar ju tävla om vem som kan skruva på mest lampor och kromprylar, inte såhär !
Gold Wing riders usually try to install more lamps and bling bling than anyone else. Not so with this fellow.
|
Enda förklaringen, ägaren lider av armhålesvett.
The one explanation that makes sense - the rider must suffer from severe arm pit sweat.
|
|
|
|
|
|
Om man skall bygga en värstinghoj är det inte motorns storlek som gäller utan antalet. Här är det motorsågsmotorer. Samma antal på andra sidan. Vill Du veta så är det bara att sätta igång och räkna.
When you build the ultimate bike, it is not the engine size, it is the number of engines that count! In this (nut) case the builder has used chain saw engines!
But how many altogether? (same number on the left bank).
|
Det finns även vackra multihojar:
|
|
Tycker man att tillbehören är dyra och är lastbilschaufför så kanske man tar vad man hittar i garaget. Eller är det förföljelsemani?
If You think accessories are expensive and are a truckdriver You might find what You need in the garage. Maybe persecution mania?
|
There is also beautiful multi-cylinder bikes:
|
|
|
|
|
|
|
Kan nog vara spännande att se hur mycket den svänger och vrider sig när man gasar.
Probably quite interesting to see exactly how much this concoction leans over when you give some gas ...
|
Varför inte köpa platådojor om benen är korta.
Why not go and buy yourself a pair of plateau boots if you are the short-legged type?
|
|
|
|
|
|
|
Räknade Du rätt på antalet motorsågsmotorer på långhojen en bit längre upp så bör Du ha kommit fram till 48.
|
If your math was up to date, you should have arrived at 48 chain saw engines in the "Longbike" abowe.
|
|
|
|
|
|
Den här bilden handlar inte om dålig smak, bara om otur eller viss optimism när det trimmas.
This image is not so much about bad taste, but more about bad luck or an engine hotted up by an over-optimistic racer.
|
Om Svenska Akademiens Ordlista varit illustrerad hade man säkert använt denna bilden som illustration till begreppet "Gå till överdrift".
The only, single chance to have this passing the MOT, is that the inspector wisely abstains from a test ride. This bike suits best the one person who wants to break every possible rule, and lacks any fear of being named the village idiot!
|
|
|
|
|
|
Monkeybike med Guldvingekomplex.
Monkeybike but Gold Wing wannabe.
|
Vill man åka hoj och sitta lika bekvämt som hemma i fåtöljen kan man kanske göra såhär.
Why not riding Your bike with the same comfort as when home in the sofa?
|
|
|
|
|
|
|
Vad gör man inte om alla polare kör chopper och man själv har en Kawa Ninja!
What can You do when all friends ride choppers and You have a Kawasaki Ninja?
|
De japanska knashojarna är så fula att vi tar en till.
The terrible japanese bikes are so ugly that we have to add one more.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tycker man motorn är för liten så hittar man säkert något i bilvärlden som passar.
If You find Your engine to small, see what You can find in the world of cars.
|
Med en Cheva V8 riskerar man inte att sakna vridmoment. En växel räcker, så växellåda saknas helt. Bara en koppling med vacumservo. Innan man stänger av motorn måste man därför spärra kopplingen öppen, annars behövs bräckjärn för att frikoppla före nästa start. Skulle man få plötsligt motorstopp gäller det att hantera bakhjulslåsningen. Förnuftigt?
Yes, a Chevy V8 has torque enough. No gearbox as You can do with one gear. Vacuum assisted clutch only works when the engine is running.
|
Åkaren på bilden (webmaster) kom så småningom på bättre tankar och renoverade färdigt sin Norvin, den med röd ram och aluminiumtank....
Webmaster sold this bike and experiensed later that a Norvin was better on the road.
|
|
|
|
|
|
|
Det behöver inte bara vara dålig smak som ställer till det. Även bristande kunskap och förmåga att serva och ställa in kan ge lite underliga effekter.
Not only bad taste can be a problem, also lack of skill in tuning an engine cause some clearly visible problems.
|
|
|
|
|
Den här skapelsen dök upp i Karlshamn. Ser lite baktung ut och hur gör man när man skall svänga?
|
This creation appeared in Karlshamn. Looks a bit back-heavy and how do you do when to turn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|